受入内諾書発行後のスケジュール / Process after the Letter of Acceptance is issued

受入内諾書発行後のスケジュール / Process after the Letter of Acceptance is issued

上智大学から発行された受入内諾書を現地の日本大使館・領事館に提出した後は、次の選考に進むことになります。ただし、受入内諾書が発行されても、必ず上智大学に配置されるとは限りません。最終的な配置大学は12月から翌年の2月にかけて文部科学省が決定し、各大学に通知します。なお、申請者へのお知らせは、文部科学省が各大使館・領事館を通じて行うため、大学からお知らせすることはできません。
上智大学への配置が正式に決まった学生に対して、春学期(4月)入学の場合は2月頃に、秋学期(9月)入学の場合は7月頃に、入学前後の必要な手続き等についてご案内します。全ての案内はインフォメーションシートに書かれている皆さんのメールアドレス宛てに連絡しますので、定期的にメールを確認してください。

After submitting the Letter of Acceptance issued from our university to your local Japanese Embassy or Consulate General, you will move onto the next selection process. However, a Letter of Acceptance issued by Sophia University does not guarantee that you will be placed at our university.
The final decision for university placements will be decided by the MEXT and notified to each university around December into February of the next year. In addition, university placement will be notified by the MEXT to the applicant via each embassy or consulate and cannot be notified by the university itself.
For those who are officially selected to be placed at Sophia University, we will inform you of orientation dates and housing options around in February if you are entering the university from Spring semester, or in July if you are entering from Autumn semester. The information will be sent to the email address provided on your Information Sheet, so please make sure to check your email box.

このページの内容についての
お問い合わせ窓口

担当部署名
グローバル教育センター
お問い合わせ窓口
2号館1階